Avokádo a salát s granátovým jablkem

Skvělá svačina i lehká večeře.
foto: Unsplash

Avokádo patří k velmi oblíbeným potravinám. Jíst ho můžete na sto způsobů, ale naplněné voňavým salátem má slušný sex-appeal. Vyzkoušejte. S čerstvým pečivem je to kompletní plnohodnotné jídlo.

Avokádo obsahuje širokou škálu živin, vitaminy K, C, B5, B5, E, A, B1 (thiamin), B2 (riboflavin), B3 (nacin), kyselinu listovou a minerální látky jako draslík, hořčík, mangan, měď, železo, zinek a fosfor. Jeden kus má zhruba 160 kalorií, 2 gramy bílkovin a 15 gramů zdravý prospěšných tuků. Ideální je ho kupovat v bio kvalitě a nenechávat ho příliš přezrát. Dužina by měla být zelenožlutá, nikdy hnědá. Po rozkrojení je dobré ji pokapat citronem, aby neoxidovala a zachovala si barvu.

Avokádový salát s granátovým jablkem

Na jednu porci potřebujete:

  • jedno zralé (bio) avokádo
  • 1 rajče nebo pár cherry rajčátek
  • 50 g sýra feta nebo čerstvého kozího sýra
  • hrst nasekané petrželky
  • asi 1/4 salátové okurky
  • 1/2 granátového jablka
  • sůl, čerstvě mletý pepř, citronovou šťávu, 1 lžíci olivového oleje

Postup:

Avokádo rozpulte, vyjměte pecku. Dužinu asi z poloviny vydlabejte a smíchejte s pokrájenými rajčaty, okurkou, sýrem, částí granátových semínek a petrželkou. Z oleje a citronové šťávy vymíchejte hladkou emulzi, osolte, opepřete a nalijte na salát. Částečně vydlabané avokádo naplňte salátem, posypte zbylými semínky z granátového jablka a ihned podávejte.

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související