Victoria’s Secret mění své „andílky“… Najímá skutečné ženy!

Tohle opravdu nikdo nečekal
foto: Victoria's Secret

Když se řekne Victoria’s Secret, většina žen si vybaví dobře padnoucí prádlo. Zato mužům defilují před očima „andílci“, spoře oděné dlouhonohé krásky velikosti 0, které byly léta tváří značky. Časy se ale opravdu mění.

Americká ženská fotbalová ikona Megan Rapinoeindická herečka Priyanka Chopra Jonas, Američanka čínského původu lyžařka a olympijská vítězka Eileen Gu, modelka velikosti 14 Paloma Essler či transgender modelka Valentina Sampaio…. Seznam žen, za kterým by až donedávna jen těžko někdo hledal nejnovější ambasadorky legendární značky Victoria’s Secret. Ale stalo se. Jak napsal portál Salon, tento týden společnost oznámila, že právě ony budou součástí nejnovější kampaně.

„Když se svět měnil, byli jsme příliš pomalí na to, abychom reagovali,“ řekl pro New York Times Martin Waters, generální ředitel Victoria’s Secret. „Museli jsme přestat stavět na tom, co chtějí muži, ale na tom, co chtějí ženy.“

Podívaná pro muže skončila

Prohlásit, že značka pomalu reagovala na kulturní změny posledních let, je ovšem dost alibistické. Ve skutečnosti je už léta zcela oprávněně kritizovaná za naprosto nerealistické vyobrazování ženské krásy. Modelky, které ji léta reprezentovaly na pověstných přehlídkách, patřily vždy k těm nejvyzáblejším a spočítat jim žebra i z velké dálky nebyl problém. Pohled na mě byl určen výhradně mužům, navíc jediným jejich úkolem bylo být krásné a sexy. Což na začátku 21. století působilo až směšně. A zájem o přehlídky klesal, což byl i důvod jejich ukončení.

Vstříc k lepším zítřkům?

Můžeme se jen dohadovat, že ke kroku najmout jako ambasadorky skutečné ženy různých profesí, velikostí i společenských postojů, firmu dovedl jen ryzí obchodní kalkul. I nová tvář značky Megan Rapinoe, kapitánka americké ženské fotbalové reprezentace a známá queer feministka si je historie společnosti dobře vědoma. A ve svém prohlášení pro Times si nebrala servítky, když popisovala Victoria’s Secret jako patriarchální, sexistickou značku. Je pravděpodobné, že nabídku, stát se její tváří tedy přijala jako výzvu.

Ženám a pro ženy

V souladu se změnami image jde i prohlášení, že Victoria’s Secret bude své kolekce do budoucna nabízet i ve větších velikostech, že ženy plných rozměrů se objeví i v jejich reklamách a v plánu je i nová řada oblečení a prádla pro těhotné a maminky malých dětí. Spolu s těmito oznámeními se objevilo i dost hlasů, že se touto zásadní změnou značka zcela „zničí.“ Ale jsou rozhodně v menšině. Konzervativní americký trh ji spíše vítá. Těžko říct, zda prodej oblíbeného prádla díky tomu stoupne, ale dá se to předpokládat.


„HEZKÁ ‚velká’ holka? Hezká by stačilo,” vzkázala Ashley Graham

foto: Instagram Ashley Graham

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související