Právě probíhající Prague Fashion Week v Pražské tržnici znovu odhaluje to nejlepší, co se na české módní scéně děje. Přehlídkový program týdne módy uvede celkem 14 návrhářů a tři školní ateliéry.
Mezinárodní festival české a slovenské módy a největší módní událost v České republice. Tím je bezesporu Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Již od roku 2010 představuje formou přehlídek nejlepší tuzemské módní návrháře i tematický doprovodný program. MBPFW podporuje lokální kreativitu, vyhledává nové talenty a samozřejmě odhaluje nejnovější módní trendy. Čím zaujal tento rok?
Ve společném bloku své vítězné kolekce prezentovali finalisté soutěže Preciosa Master of Crystal a vítěz VAN GRAAF Junior Talent Card 2021 Aleš Hnátek. Student Ateliéru designu oděvu a obuvi Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se zaměřuje na segment luxusních produktů a tzv. wearable artworks. Vnímání i těch nejmenších detailů je pro něho klíčové. Důležití je pro něho i udržitelnost. Rád recykluje kvalitně zpracovaný materiál, který vnímá jako neméně luxusní. Do svých kolekcí komponuje i deadstock materiály.
Na scénu se vrací značka NANICHE by Natalie Dufková a novými tvářemi podzimní edice jsou finalista VGJT 2021 Zdenek Marek, návrhářka Valérie Jurčíková, Katarina Filan Halasova se svou značkou MUSA a VALERY by David Nikolov.
Moderní minimalismus se smyslem pro hravost
MUSA atelier je módní značka, kterou založila v roce 2019 Katarina Filan Halasova, absolventka oděvního designu a dějin umění ve Vídni. Kolekce značky dává pocit uvolnění a nadčasové eleganci s důrazem na minimalistickou estetiku a pohodlné střihy. Kombinace funkčního a transformovatelného oděvu s precizním zpracováním kvalitních materiálů jsou základním pilířem značky.
Své nové kolekce na MBPFW prezentují i návrháři Vanda Janda, Michael Kovacik, Dominika Kozáková, Pavol Dendis, Denisa Dovala, Zoltán Tóth, Petra Kubíková a návrhářské duo LAFORMELA.
Svoji kariéru začal Michael Kováčik, slovenský návrhář žijící v Praze, jako stylista. Vlastní značku charakteristickou jednoduchostí, minimalismem a elegancí se pak rozhodl založit v roce 2013. „Spojuji pohodlí a ženskost a je pro mě velice důležité, aby byly kolekce nadčasové a nepodléhaly módním trendům,“ říká ke své tvorbě. Po úspěchu s minimalistickými róbami na jarním MBPFW FW15 se Michael vrací na fashionweekové molo s novinkou na jaro/léto 2016 vytvořenou z luxusního hedvábí. A charakteristickou kvalitním zpracováním, která je však od minulých řad viditelně rozdílná. „Střihy tentokrát nebudou přiléhavé, ale volné. Inspirovaly mne ženy, které nemají míry modelek, a přesto chtějí zaujmout a cítit se sebevědomě,“ popisuje Michael. V kolekci převládají škály tmavých barev.
„Jsme velmi rádi, že díky podpoře městské části Praha 7 a hlavního města Prahy můžeme náš projekt realizovat právě v prostorách Pražské tržnice v Holešovicích, a to konkrétně v halách 13 a 17 a na jejich veřejném prostranství. Prezentace jednotlivých oděvních designérů se tak stane přirozenou součástí prostoru, který v následujících dekádách projde zaslouženou revitalizací a z kterého se stane živý areál slučující kulturu, gastronomii i obchod,“ říká Lukáš Loskot, CEO Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku.
26 let ve prospěch módy
Za posledních 26 let se Mercedes-Benz ujal celosvětové role klíčového partnera a titulárního sponzora vybraných módních událostí. Značka se v současné době účastní více než 80 mezinárodních módních platforem ve více než 40 zemích včetně týdnů módy Mercedes-Benz v Sydney, Mexico City, Londýně, Madridu, Tbilisi a Berlíně či uznávaného Mezinárodního festivalu módy a fotografie v Hyères.
Mercedes-Benz kontinuálně podporuje vybrané módní akce po celém světě a během dvou desetiletí si podporou rodícího se návrhářského talentu vytvořil obdivuhodnou reputaci. Díky této podpoře mělo více než 90 aspirujících designérů šanci předvést svou tvorbu na 30 platformách po celém světě včetně Milána, Londýna, Prahy, Istanbulu a Berlína.