Vévodkyně MEGHAN uspěla s žalobou proti bulváru

Žaloba kvůli uveřejnění soukromého dopisu má vítězství na dosah.
foto: Instagram Sussexroyal

Manželka britského prince Harryho vévodkyně ze Sussexu Meghan (39) podala na společnost Associated Newspapers, vydavatele bulvárního listu Mail on Sunday v únoru 2019 žalobu. A soud jí teď dává za pravdu.

Deník uveřejnil v pěti článcích dopis, který psala Meghan v soukromé korespondenci svému otci Thomasi Merkleovi, a to krátce po svatbě v srpnu 2018. Její otec ho měl osobně předat do redakce.

11. února došel soudce Mark Warby k závěru, že otisknutí citací z dopisu porušil vydavatel soukromá práva Meghan. „Žalující strana měla důvodné očekávání, že obsah dopisu zůstane soukromý. Články v Mailu byly s tímto očekáváním v rozporu,” uvedl.

Zástupci deníku naopak argumentovali, že vévodkyně počítala s uveřejněním dopisu, jako plánem mediální strategie. Jaké budou další kroky, to se dozvíme v březnu, kdy se koná další stání.

S ataky na bulvár mají manželé své zkušenosti. V roce 2019 například princ podal žalobu na vydavatele britského bulvárního deníku The Sun kvůli údajnému nelegálnímu odposlouchávání telefonní hlasové schránky.

Právě kvůli střetům s bulvárem se princ Harry a jeho manželka Meghan rozhodli 8. ledna 2020 vzdát své role v královské rodině a svůj čas hodlají dělit mezi Británii a Severní Ameriku. Podle zpravodaje BBC Jonnyho Dymonda byl Buckinghamský palác oznámením nepříjemně překvapen.


Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související