Tipy na rychlou snídani: Tousty s ovocem nebo domácí ořechové tyčinky

foto: Unsplash

Nesnídáte? Děláte chybu. Vyváženou snídani bychom si měli dopřát z více důvodů. Je důležitá nejen pro správně fungující metabolismus, ale i pro udržení dobré nálady a snížení míry stresu. Výhodou je, že po ránu si můžeme i zahřešit.

Výmluvy, že nemáte na snídani čas, neobstojí. I během pouhých pěti či deseti minut se dá připravit vyvážené jídlo, které vás zasytí na několik hodin. Kručící žaludek není zrovna ten nejlepší kamarád pro start do nového dne.

K snídani bychom si měli dopřávat plnohodnotné jídlo obsahující proteiny i sacharidy, ideálně v kombinaci s vlákninou a vitaminy, tedy zeleninou a ovocem. Takové jídlo nám nerozkolísá hladinu cukru a uvede nás do správného režimu. Dovolit si můžeme i cukry, jsou důležité pro činnost mozku, ale nemusí to být právě bílý rafinovaný bílý cukr. Raději vsaďte na přírodní sladidla – med nebo javorový sirup.

Názory na důležitost snídaně se sice občas rozcházejí, ale většina odborníků se shoduje, že je důležitá pro správné nastartování metabolismu. Není nutné jíst ihned po probuzení, ale jak uvedla dietoložka Blanca Garcia pro magazín www.eatthis.com: „Vyvážená snídaně, ve které nechybí sacharidy, je pro tělo důležitá jako zdroj energie. A když ji vynecháte, budete se cítit unavení a o to více pak do sebe naládujete kalorií během dne.“

Tipy na rychlou snídani:

Tousty s medem a ovocem

Plátky toustového chleba opečte na suchu v toustovači nebo na pánvi. Med rozmíchejte s trochu vlažné vody, opečený chléb ozdobte ovocem a polijte medem. Přidat můžete kopeček poctivého jogurtu.


Jak upéct domácí bílý francouzský chléb? Vyzkoušeli jsme


Ořechové tyčinky

Můžete si je připravit předem a vzít i s sebou do práce nebo do školy. Potřebujete: 2 hrnky mandlí, 1 hrnek lískových ořechů, 4 lžíce semínek dle chuti (dýňové, slunečnicové, chia), 2 lžíce sezamových semínek, 1/2 hrnku pekanových nebo vlašských ořechů, špetku soli, 1/2 hrnku hnědého třtinového cukru, 5 lžic javorového sirupu. Připravte si pekáček nebo menší formu (cca 25 x 25 cm). Všechny suché přísady smíchejte, ořechy předem nahrubo nasekejte a nasypte do pekáčku vyloženého pečicím papírem. Sirup zahřejte a nechte v něm rozpustit všechen cukr a směs nalijte na ořechy. Lžící nebo špachtlí upěchujte a nechte v chladu ztuhnout. Pak rozkrájejte na libovolné tyčinky.

Ovesná kaše bez vaření

Večer si do misky připravte podrcené ovesné vločky, zalijte je mlékem, přidejte lžíci medu, ořechy či semínka dle chuti. Nechte v lednici a ráno můžete ozdobené ovocem hned jíst. Vločky krásně změknout a chutě se prolnou. Přidat můžete i čerstvý nastrouhaný kokos.

Zdroj: www.bbcgoodfood.com, www.eatthis.com, www.healthylifestylesliving.comwww.bbc.co.uk

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Související