Jak se obléci, abyste působili úspěšně? Vsaďte na kvalitní materiály a najděte si svůj styl, radí byznysmenka

foto: Unsplash

To, jak na druhé působíme, výrazně ovlivňuje náš úspěch nejen v osobních vztazích, ale i těch obchodních či při hledání zaměstnání. Už proto bychom se měli soustředit na to, abychom zanechali co nejlepší dojem.

Není to žádná domněnka, ale fakt podpořený tvrdými daty. To, jak se oblékáme, má výrazný vliv na to, jak se vnímáme a dokonce i jak přemýšlíme. Například studie Social Psychological and Personality Science uvádí, že čím profesionálnější šatník, tím vlivnější se člověk cítí. Zároveň má větší tendenci souznít s lidmi okolo sebe a přemýšlet efektivněji.

Věnujte si pozornost

Oblečení člověka také úzce souvisí s tím, jaký dokáže v lidech zanechat dojem. “Jsem přesvědčená, že zájem o sebereprezentaci je nedílnou součástí jakéhokoliv byznysu,” potvrzuje Tereza Kouklová, která pracuje ve vedení společnosti SFG zabývající se financováním nemovitostí . A svůj šatník proto bere jako jeden ze strategických nástrojů, které jí pomáhají na trhu uspět. “V ideálním světě by se samozřejmě lidé posuzovali jen podle svých schopností a pracovních úspěchů. Ale přiznejme si, že realita je jiná. Proto je klíčové věnovat zvýšenou pozornost nejen tomu, co děláte, ale i tomu, jak přitom vypadáte,” míní Kouklová.

Styl nemá nic společného s trendy

Bývaly doby, kdy ženy na reprezentativních pozicích nosily převážně kostýmky na míru. “To už je naštěstí pryč, pravidla se uvolnila”, všímá si Tereza Kouklová ve svém okolí. Její postřehy potvrzuje i portál Adzuna, který pomáhá najít práci milionům lidí po celém světě. Ten provedl průzkum na více než 27 milionech pracovních pozic a zjistil, že jejich dress code se v posledních letech skutečně změnil k uvolněnějšímu. Přes 56 % pracovních míst dokonce vyžaduje pouze neformální oblékání.

Styl je zadarmo

To však podle Terezy neznamená obléci na sebe džíny a triko. Otevírá se ale prostor pro řadu jiných možností, jak okolí zaujmout. Svázanost striktních pravidel vystřídalo oblečení, které je příjemné, charakterizuje osobnost svého nositele a umožňuje se prosadit “po svém”. “Mnohem více než drahými značkami dnes zaujmete prvotřídními materiály a padnoucími střihy, které podtrhují jedinečnost nositelky. Kvalitní oblečení, které se dobře kombinuje, by měla být naprostá mantra každého, kdo chce působit světově,” říká.

S jejím pohledem souzní i známý český stylista Filip Vaněk: “Dnes je velice moderní mít pár kvalitních stylových kousků, které mezi sebou můžete různě kombinovat. Je to mnohem lepší než mít spoustu věcí z fast fashion obchodů, se kterými bych nejraději neměl vůbec co dočinění,” řekl nedávno pro Frekvenci 1.

Kvalita z rukou odborníka

Jenže ne vždy je v obchodech potřebná kvalita a jedinečnost k dostání. Proto se stále více úspěšných žen obrací na osobní návrháře, kteří umí vytvořit šatník na míru. Jednou z velkých výhod takové spolupráce je skutečný důraz na osobnost klienta. Při dlouhodobějším kontaktu už dokáže odhadnout, jaké materiály a střihy vám vyhovují. A umí nejen ušít padnoucí kousek oblečení, ale zároveň vytipovat aktuální trendy, které lze do šatníku snadno implementovat.

Zdroj: Adzuna, Journals.sagepub.com, www.psychologytoday.com

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Související