Ani přední módní značky nežijí v minulosti, ale naopak hledí vpřed a kladou důraz na ekologii a udržitelnost.
Nejlepším důkazem tohoto trendu je nejnovější řada doplňků, vyrobených z kaktusové kůže a recyklované bavlny, kvůli které spojil své síly tým módního domu Karl Lagerfeld s šestačtyřicetiletou supermodelkou a herečkou Amber Valletta. Kolekce má být na trh uvedena na jaře 2021.
Hlavním tahákem kolekce je taška K/Kushion, ale také tu najdeme opakovaně použitelnou láhev na vodu, peněženku na zip, pouzdro na karty, roušku a vak na prádlo. Vše vyrobené z ekologicky šetrných materiálů.
Amber Valletta v minulosti už mnohokrát spolupracovala se zesnulým zakladatelem značky, který zemřel v únoru 2019 ve věku 85 let. Nejužší byla jejich spolupráce, když byl Karl Lagerfeld kreativním ředitelem Chanelu, jedné z mnoha značek, jejichž byla Amber tváří
„Karl a já jsme toho spolu tolik zažili a já jsem nadšená, že můžu s jeho značkou spolupracovat dál. Navíc na projektu, který je tak smysluplný,” řekla Amber Valletta pro WWD.com
Dalším bonusem je, že část zisku z prodeje kolekce získá iniciativa Módní pakt. Ten spojuje více než tři desítky předních světových módních firem zastupujících téměř 150 značek. Ty se díky inciativě francouzského prezidenta Emmanuela Macrona zavázaly v srpnu 2019 společně spolupracovat ve třech oblastech ochrany životního prostředí: zastavení globálního oteplování, obnově biologické rozmanitosti a ochraně oceánů.
Co je kaktusová kůže?
Překvapivě se vyrábí opravdu z kaktusů. Jde o nápad dvou mexických podnikatelů, kterým se po dlouhé řadě nezdarů povedlo přivést na svět materiál, který je zcela šetrný k životnímu prostředí. A pravou hovězí kůži opravdu připomíná.
Adrian López Velarde a Marte Cázarez pěstují kaktusy na ekologickém ranči v mexickém státě Zacatecas. Po ořezání je suší 3 dny na slunci a následně dochází k dalšímu zpracování, během kterého vznikne veganská kůže. Tu pojmenovali Desserto. Oba shodně tvrdí, že se jedná o biologicky rozložitelný produkt, který má velkou šanci uspět v módním, automobilovém i nábytkářském průmyslu.
Podle oficiálního webu společnosti se tento zcela přírodní materiál vyznačuje měkkostí a zároveň nabízí široké možnosti ke zpracování podle nejpřísnějších standardů kvality. A jak se zdá, minimálně módním značkám se líbí, takže je pravděpodobné, že o něm, ještě hodně uslyšíme.
Související:
Nový MÓDNÍ TREND sezony podle nestárnoucí Heidi Klum
I Jennifer Lopez vyměnila sexy podpatky za tenisky