Princ Harry vyhrál soud s bulvárem. Další ale asi prohraje…

foto: Chris Jackson pro nadaci Invictus Games Foundation

Půl roku trvalo soudní jednání, během kterého se princ Harry domáhal očištění svého jména. Před týdnem mu Nejvyšší soudu dal za pravdu a uznal, že „pomlouvačné“ články společnosti Associated Newspapers Limited byly jasnou urážkou na cti.

Princ Harry v únoru letošního roku podal u Nejvyššímu soudu žalobu proti skupině Daily Mail. Důvodem byla údajná urážka na cti, které se mělo dopustit vydavatelství Daily Mail. Žaloba se konkrétně týkala článků publikovaných v The Mail on Sunday.

Začátkem letošního roku noviny přinesly sérii článků, které měly rodinu vévody ze Sussexu poškozovat. A princ Harry se rozhodl jít ve stopách své manželky Meghan Markle a bulvár zažaloval. Před týdnem vyhrál první kolo právní bitvy proti britskému bulvárnímu listu Mail on Sunday. Soudce rozhodl, že články skutečně nebyly založeny na pravdivých skutečnostech a šlo tedy o urážku na cti.

Jeden z článků, který měl poškodit dobrou pověst vévody ze Sussexu, mluvil o údajném ututlání žaloby s britskou vládou. Harry totiž požádal o prozkoumání zamítnutí žádosti na zajištění britské policejní ochrany pro sebe a svou rodinu v lednu 2020. To mu ovšem vláda zamítla. Podle deníku si tuto ochranu nechtěl platit z vlastních zdrojů, ale z kapes daňových poplatníků, na což již nemá z právního hlediska nárok.

Nejde o první výhru

Meghan již v loňském únoru zaznamenala úspěch se žalobou na vydavatele Associated Newspapers poté, co magazín Mail on Sunday, který je v jeho vlastnictví, v únoru 2019 zveřejnil v pěti článcích ručně psaný dopis jejímu otci Thomasi Markleovi ze srpna 2018. Dopis měl médiím předat sám Markle. Soudce ve zkráceném řízení nakonec rozhodl, že otisknutí úryvků dopisu bylo „zjevně přehnané, a proto nezákonné“. Obhájci Meghan, vévodkyně ze Sussexu uvedli, že mělo jít o útok na „její soukromý život, její rodinu a její korespondenci“. Naopak majitel deníku tvrdil, že v případě vévodkyně šlo o jasnou mediální strategii. Soudce Mark Warby nakonec konstatoval, že deník porušil právo vévodkyně Meghan na soukromí.

V roce 2019 princ podal žalobu na vydavatele britského bulvárního deníku The Sun kvůli údajnému nelegálnímu odposlouchávání své telefonní hlasové schránky. A právě z těchto důvodů měli nakonec v roce 2020 odejít do Ameriky, vzdát se královských povinností, s přáním usadit se a stáhnout z veřejného života. Jak ale víme, moc dlouho to nevydrželi.

Spory s bulvárem se nevyplácí

Podle informací portálu Insider se pro Meghan a Harryho vyvíjí nepříznivě další spory s jinými deníky. A směřují k jejich prohře. Expertka na mediální právo Amber Melville-Brown si myslí, že Harry a Meghan tímto způsobem jen ponižují sami sebe. „Ve snaze získat kontrolu nad britským bulvárem podle mě absolutně přecenili své možnosti. I kdyby vyhráli v jediném případě, tahle válka jako celek se vyhrát nedá,“ uvedla již vícekrát v rozhovorech Melville-Brown.

Královská rodina má jasně nastavené postupy, jak jednat s mediálním světem, proto nikdy nedocházelo k takovým bojům. Naopak Harry a Meghan se v tomto ohledu podle expertky chovají jako amatéři. Meghan se soudí třeba i kvůli fotkám její rodiny, které tajně pořídili paparazzi. Harrymu zase vadí články o zrušení jeho charity kvůli pracovním nabídkám s Netflixem.

zdroj: www.hellomagazine.com, okmagazine.com, www.insider.com, variety.com

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související