7 tipů pro štíhlejší postavu, za které ručíme. Osobně vyzkoušeno!

Žádnou zázračnou dietu nečekejte. Efekt ale rozhodně ano!
7 kroků ke štíhlejší postavě
foto: PxHere.com

Představím vám způsob, jak celkem snadno shodit kila, která nechcete. A co je nejdůležitější, štíhlejší postavu si dlouhodobě udržet.

Mně se takto podařilo zhruba za pět měsíců shodit asi 14 kilo a už jsou to dva roky, co se držím plus minus na stejné váze. Konfekční velikost mám o dvě až tři čísla menší, vyměnila jsem dvě třetiny šatníku a co je nejdůležitější, konečně se zas ve svém těle cítím dobře. Takže pokud máte chuť, do toho!

1. Rozhodněte se

Ne, nemyslím řeči typu měla bych. Vy potřebujete slyšet: „Chci!” To je totiž něco úplně jiného. A je celkem jedno, co bude tím správným impulzem. Může to být prasklý zip u zoufale malé sukně, odporně vysoké číslo na váze, nový partner nebo jen chuť vyběhnout bez zadýchání či kolapsu do pátého patra. Důležité je se rozhodnout. Protože – a to si pamatujte – stane se jen to, co vážně chcete.

2. Jen půl

Nikdo nezvládne (možná kromě hollywoodských star, kterým se to ovšem sakramentsky vyplatí), držet jakoukoli dietu dlouhodobě. Proč? Protože se to nedá! Dřív nebo později nás přemůže touha po zakázaném a o to víc si ho pak dopřejeme. Když si ovšem naordinujete jíst vše, ale jen v polovičním množství, chutě vás honit nebudou a vzhledem k tomu, že váš kalorický příjem klesne logicky na polovic, začnete zhruba po deseti dnech opravdu hubnout. Pomalu a jistě.

Nutné je ovšem omezit přílohy, lépe řečeno upravit poměr bílkovin a sacharidů. Nejlépe se mi osvědčil poměr 2:1, tzn. mít vždy na talíři dvojnásobné množství bílkovin oproti sacharidům. A držet se zásady nic si neodpírat. Já například přímo úchylně miluju majonézu, a tak jsem ji jedla i při hubnutí. Ovšem jen ve velmi malém množství a občas. A osvědčilo se to. Tělo si zapamatuje, že když po něčem prahne, může to mít a neobtěžuje vás pak zoufalou chutí na věci, které si se štíhlou postavou zrovna nerozumí.

3. Na hlad zeleninou

Je možné a vlastně i pravděpodobné, že ze začátku, než se váš žaludek trochu stáhne a zvykne si na nové stravovací návyky, budete mít často pocit, že jste nedojedení. V takovém případě je potřeba mít u sebe jakoukoli zeleninu (mně se nejlépe osvědčila mrkev) a jednoduše se s ní dosytit. Samozřejmě bez zálivky a dalších přísad.

4. Jezte jen na prázdný žaludek

Zní to banálně, ale kdo to opravdu dělá? Většinou jíme hlavně proto, že už je čas, kolegové jdou na oběd, tak jdu taky, večeře je hotová nebo z nudy u televize… Ideální ovšem je, když tělu dovolíte, aby vám samo dalo najevo, že přísun energie opravdu potřebuje. A pak mu ho dopřát. Důležitě také je, jíst pomalu, nečíst u toho, nemluvit ani nesledovat oblíbený seriál. Tělo si tak mnohem lépe uvědomí, že jedlo a pocit sytosti se dostaví rychleji.

5. Po jídle chvíli počkejte

Než tělu dojde, že je syté, chvíli to trvá a přesně během téhle doby do sebe dokážeme naprat nadbytečné kalorie. Proto si předem rozmyslete, kolik toho chcete sníst a toho se držte. Pak přibližně 15 až 20 minut počkejte a pokud i po téhle době cítíte, že máte stále hlad, dejte si ještě, ideálně už jen něco nízkokalorického, tedy jakoukoli syrovou zeleninu, nízkotučný sýr, kuřecí šunku, pomeranč, grep a podobně.

6. Trocha kázně je potřeba

Málo platné, některé dobrůtky si s hubnutím moc nerozumí. Většinou víme přesně o které jde, pozor je třeba si dát především na cukr ve všech jeho podobách. Nejméně škodí ve své přirozené formě, ovšem i na sladké ovoce je nutné se dívat jako na kalorickou bombu. A dopřát si ho spíše výjimečně nebo v omezeném množství. A největší zrada jsou nápoje – hlavně ochucené kávy, džusy a samozřejmě i alkohol, zejména koktejly a destiláty. Pokud to jen trochu jde, vyhněte se jim zcela, nebo si je dopřejte pouze zřídka. Tím se myslí maximálně jeden takovýto drink za týden.

7. Hýbejte se

Možná máte zaměstnání, při kterém se celý den nezastavíte, ale pokud většinu dne jen sedíte, bez pravidelného pohybu se neobejdete. Někomu stačí začít chodit pěšky do práce i z práce, do schodů či pravidelně na dlouhé procházky. Mně se nejlépe osvědčila jóga, která celkem zázračně posiluje celé tělo. Navíc, jak začnete ztrácet nadbytečná kila, půjde vám cvičení mnohem lépe a vy ze sebe budete mít den za dnem větší a větší radost. Což je ta nejlepší motivace.


Fyzioterapeutka Klára Tuzarová: „Za bolestí zad bývá málo pohybu.”

foto: Unsplash.com

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související