Exkluzivně: Proč jela formule 1 po Karlově mostě?

Kdo ji pilotoval?
Red Bull Racing Honda

Když se v samém srdci Prahy, přesněji po Karlově mostě, prohání vůz F1 stáje Red Bull Racing, vzbudí to pozornost. A emoce. Podařilo se nám exkluzivně získat informace od pořadatelů o co přesně šlo. Nejednalo se o natáčení reklamy, jak se uvádělo v médiích, ale o filmový dokument.

„Již od ledna jsme tento projekt řešili s magistrátem a městskou částí Praha 1. To, že pojede Formule 1 po Karlově mostě, prošlo radou. Od začátku bylo uváděno, že půjde o natáčení dokumentu, který je unikátní a přinese do rozpočtu města zajímavé peníze,“ vyjádřil se ke spekulacím o zakázané jízdě Pavel Špaček z firmy Film Hunters s.r.o.

Specializací společnosti je poskytování kompletního servisu pro české i zahraniční klienty. „Zajišťujeme lokace pro natáčení reklamních spotů, filmů, videoklipů, pořádáme kulturní, sportovní a společenské akce. Byli jsme proto najati produkční společností, která pro Red Bull Racing natáčí dokumentární film o jejich závodním týmu Formule 1,“ vysvětluje Špaček. Ten měl na starosti zajištění nejen pronájmu Karlova mostu a Hradčanského náměstí, ale vyřízení i veškerých povolení. 

Podle jeho slov si automobilová závodní stáj Formule 1 vybrala Českou republiku po dlouhých výběrových řízeních. „Red Bull Racing každý rok natáčí dokumentární film v jiné zemi. Nepropaguje tím jen svá auta, ale i místa, kde se zrovna natáčí. Loni vznikl filmový dokument v Nizozemí v samém centru Amsterdamu, předloni v tureckém Istanbulu.“ 

Kdo řídil?

Ve středu 21. dubna se po Karlově mostě prohnala závodní F1 RB7, se kterou Sebastian Vettel a Mark Webber v roce 2011 získali v 19 závodech celkem 18 pole position, 27 pódií a 12 vítězství. „Za volant ale neusedl ani Vettel, Webber a ani David Coulthard, jak informovala některá média. Formuli řídil jiný jezdec z týmu,“ upřesnil Špaček. Především proto, že natáčení probíhalo podle velmi přísných pravidel v rámci pandemických opatření. Příjezd některého ze slavných závodníků by tak byl komplikovaný a natáčení by to zbytečně prodražilo.

Pavel Špaček dále upřesnil, o jaké investice při natáčení dokumentu šlo. „Povolení a nájem Karlova mostu přišel na 350 000 Kč. Točilo se tu necelou hodinu a půl. Jezdilo se pomalu, nevznikly žádné škody, známky po pneumatikách se odstranili speciálními přípravky a vše bylo odklizeno a vráceno do původního stavu. Poté se štáb přesunul na Hradčanské náměstí, kde se natáčely záběry zhruba dvě a půl hodiny. Cena za povolení a pronájem byla 100 000 Kč. I toto jsme měli schválené od městské části Praha 1 a od kanceláře hradu. Veškeré finance z pronájmů lokací šly do městských organizací. K tomu Red Bull Racing najmul kolem 50 lidí, kteří se podíleli na natočení dokumentu. Následující den se pak štáb přesunul na jižní Moravu, kde se točily záběry v Lednicko-valtickém areálu,“ dodal Špaček. Na celé akci se podílela i agentura Czech turism, která velmi stála o propagaci míst v rámci tohoto dokumentu. Ten by mohl pomoci k návratu turistů do České republiky ještě v letošním roce.

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Související