Jóga pro každý den: Dechové mudry vás zklidní a odplaví stres

Prodýchněte se s námi!
foto: Unsplash

Vědomé dýchání je pro náš život a zdraví klíčové. Můžeme tak pozitivně ovlivnit životní funkce našeho těla a zároveň významně pomoci naší psychice. Dechové mudry vám umožní poslat dech a energii do konkrétních částí těla a celé tělo harmonizovat.

V našem seriálu Jóga pro každý den si s námi můžete zacvičit a prodýchat se. Jógové pozice si můžete vyzkoušet kdykoli během dne. Když ráno vstanete, večer před spaním, nebo při pauze v práci. Nepotřebujete k tomu vlastně vůbec nic, jen chuť cítit se lépe a něco málo pro sebe udělat.

Dechové mudry vám zaberou jen několik minut, ale můžete je provádět libovolně dlouho. Zkušená jogínka Jiřina Dobrovolná vás ve videu provede celou krátkou lekcí, nebo ji můžete trénovat sami podle níže uvedeného návodu a přiložené galerie. Dnes vás naučí, jak správně dýchat, s dechem pracovat a pomocí něho se výrazně zklidnit, odplavit stres a zaplavit svou mysl pozitivními myšlenkami.

Soustřeďte se, začínáme

Nejprve se pohodlně posaďte, srovnejte záda a položte ruce volně na stehna. Pozorujte svůj dech.

Břišní dech: Spojte palec a ukazováček, ostatní prsty nechte uvolněné, dlaně otočte směrem dolů a volně dýchejte. Břišní dech ovlivňuje cirkulaci krve v křížové a pánevní oblasti a v nohách.

Hrudní dech: Palec a ukazováček jsou spojené, zbylé prsty vtočíme dovnitř do dlaně, dlaně zůstávají otočené dolů k zemi. Hrudní dýchání řídí tok vzduchu do střední oblasti hrudníku a do oblasti srdce.

Podklíčkový dech: Palec dáme dovnitř do dlaně a ostatními prsty palec překryjeme, dlaně opět směřují dolů. Podklíčkový dech nám pomáhá čistit vrcholy plic a vydechnout i to, co běžně vydechnout nedokážeme.

Plný jógový dech: Postavení prstů jako při podklíčkovém dechu, jen tentokrát otočíme ruce dlaněmi nahoru a spojíme základní klouby prstů. Ruce buď v klíně, nebo v úrovni solaru. Plným jógovým dechem prodýcháme celé plíce a díky dostatku kyslíku se budeme cítit lépe v celém těle.

Uvolněte sevření prstů a položte ruce volně na stehna jako na začátku.

Klidný dech a pevné zdraví všem 🙏

Kdo je Jiřina Dobrovolná?

Lektorka jógy, máma dvou dětí, často v černé, ale s koutky nahoru. Vede lekce jógy na pohodu, pro správnou kondici těla i mysli. S respektem a empatií. Jógu i protažení si s ní si můžete užít pod křídly Jóga Ateliéru nebo na www. jirinadobrovolna.cz.



Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související