Jóga s Jiřinkou: 15 minut pro zlepšení kondice

Snadný způsob, jak se dostat do formy
foto: Unsplash

Dokážete si pro sebe najít 15 minut? Věřte, že tahle investice se vám vyplatí. Připravili jsme pro vás pár jednoduchých cviků, které vás krásně protáhnou, zahřejí i posílí. A zlepšení kondice se dostaví jako bonus.

Nemám čas, zní vždycky líp, než nechce se mi. Ale alespoň sami k sobě bychom měli být upřímní. A možná i trochu přísnější a ten čas na protažení si prostě najít. Protože když to zkusíme, odměnou nám bude nejen zlepšení kondice, ale hlavně skvělý pocit, na těle i na duši. Pocit, že jsme pro sebe něco udělali, že nám na sobě záleží, máme se rádi a chceme o sebe pečovat, jak nejlépe dovedeme. Takže pojďme na to. Lektorka jógy Jiřina Dobrovolná, která vás dnešní lekcí provede, je ten nejlepší průvodce, jakého si můžete přát.

Věřte, že těch 15 minut si opravdu užijete

Posaďte se s rovnými zády, dopřejte si pár hlubokých nádechů a výdechů. Protáhněte krk a ramena, tak jak to cítíte a potřebujete. Poté rovnou přejděte do pozici kočky a hezky se tam uvelebte. Prsty na rukou roztáhněte do široka, opřete se o dlaně, záda hezky rovná.

S nádechem vyneste pokrčenou pravou nohu nahoru tak, aby oba boky zůstaly ve stejné výšce. S výdechem k sobě přibližte čelo a koleno, jako byste se chtěli sbalit do klubíčka. Několikrát zopakujte a pak zopakujte i na levou stranu.

foto: Jóga Ateliér

Postavte se rovně a s nádechem zvedněte pokrčenou pravou nohu, ruce jsou podél těla. S výdechem se zhoupněte do pozice rovnovážného bojovníka. Ruce jdou dopředu a pokrčená pravá noha jde dozadu do protažení. S nádechem se vraťte nahoru do stoje s pokrčenou pravou nohou. Několikrát zopakujte v tempu dechu a dejte si ideálně stejný počet opakování i na levou stranu.

V pozici psa hlavou dolů vyneste s nádechem pravou nohu nahoru a s výdechem ji pokrčenou doneste do úrovně mezi ruce (koleno zůstává ve vzduchu nad podložkou). Ramena jsou nad dlaněmi.

S nádechem se vraťte do úvodní pozice s pravou nohou nahoře. S výdechem přeneste těžiště znovu dopředu, ramena nad dlaně, ale pokrčené pravé koleno tentokrát dejte doprava směrem k pravému lokti.

S nádechem se vraťte do pozice psa hlavou dolů, a pravou nohu zvedněte nahoru do protažení. S výdechem se přeneste zase těžištěm dopředu, ale teď doneste pokrčené pravé koleno doleva směrem k levému lokti. Můžete dle libosti opakovat všechny tři varianty (koleno doprostřed, doprava, doleva).

Vraťte se opět do pozice psa hlavou dolů, pravou nohu vytáhněte vzhůru a pak vkročte mezi dlaně, zvedněte trup a paže nahoru a zůstaňte chvíli ve výdrži v pozici bojovníka 3.

Nyní si celou sekvenci zopakujte na levou stranu.

Na úplný závěr si pojďte užít uvolnění v pozici dítěte. Poté se ještě na pár minut pohodlně posaďte, klidně dýchejte a užijte si chvíli zastavení se.

Mějte krásný den a ať se cítíte líp a líp!

Kdo je Jiřina Dobrovolná?

Lektorka jógy, máma dvou dětí, často v černé, ale s koutky nahoru. Vede lekce jógy na pohodu, pro správnou kondici těla i mysli. S respektem a empatií.



Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související