Prázdninová jóga: Pozice loďka posílí střed těla Vyzkoušejte si ji v přírodě. Lektorka jógy vám ukáže, jak na to

foto: Unsplash

Jóga venku má vždy jiný náboj. Tak vyrazte ven, zhluboka se nadýchněte a zkuste se pořádně protáhnout, zpevnit tělo a vyzkoušet si, jak je pružné. Anebo jen tak být, nechat srdce bít a mysl plout… A naučit se například pozici loďka. Cvičitelka jógy Katarína Mikulandová vám ukáže jak na to.

Léto je jako stvořené pro to být celý den venku. I cvičit venku… A třeba si zkusit různé asány z jógy, například pozici loďka. V lese, na louce, kdekoli na čerstvém vzduchu. Jen tak pro radost a pro sebe sama.

Ten pocit nekonečna, přírody, zpěvu ptáků či šum lesa… To je ta skutečná energie, to je skutečný život. V tu chvíli úplně stačí jen tak sedět a klidně „koukat do blba“. Ale můžeme to nazvat meditací, relaxací nebo jógovou praxí. „Mně však maminčina slova „koukáš do blba“ přijdou nejvíc blízké stavu mojí duše a mysli. Prostě jen jsem. Možná pouze vnímám tu krásu kolem, možná ne, možná poslouchám zpěv ptáků, nevím. Jedno je ale jisté, málokdy zavírám oči a často hledím vzhůru. Hledám obrazy v oblacích, dravce nad stromy, cítím, že toto je ono… To je pro mě, “ svěřuje se Katarína.

Zkuste i vy občas nepodávat výkony, pilovat ásany, cviky a sekvence. Dovolit srdci jen plynule tlouct a dechu přirozeně zdvíhat váš hrudník.

Jen být a bít ❤️

Ale pokud si přeci jen chcete vyzkoušet nějakou pozici na léto, vyzkoušejte pozici loďka / Navásana a její další varianty. Fantazii se meze nekladou. Buďte jako bárka na klidném jezeře anebo super rychlá loď na moři. Jednou poklidní jako hladina, jindy rozbouření jako oceán.

Nechte se unášet létem

Namaste

Katarína 🧡🙏🧚‍♀️

Jak na pozici loďka?

foto: Katarina Mikulandová/Jóga Ateliér

Najděte balanc a zkuste zdvihnout nožky od podložky. Klidně si celou dobu držte kolena nebo holeně. Usaďte se pohodlně. Pokud by vás tlačila kostrč, podložte si ji dekou.

Když najdete stabilitu (a odvahu) pustě nožky a držte je vodorovně se zemí. Nezaklánějte se v bedrech ani nekulaťte v hrudníku. Zpevněte si střed. To je ten bonus, který vám přinese Navásana.

Máte-li sílu v bříšku, zvládnete i natáhnout nožky / Paripúrna návásana.

… a na závěr trošku hraní si s flexibilitou / Ékapáda návásana. Krásné léto ať jste kdekoliv.

Proč začít s jógou?

  • Omládnete

Alespoň na pohled. Cvičením se zlepšuje funkce lymfatického systému, vnitřních orgánů, peristaltika i psychika. A to vše jednoznačně vede k tomu, že vypadáte a cítíte se lépe. Dalším důvodem je i to, že jóga přispívá k lepšímu, klidnějšímu spánku a ten je pro náš vzhled také nezbytný.

  • Jóga je pro každého

Nezáleží, kolik vám je let, zda jste aktivní sportovec, nebo jste naposledy cvičili při hodině tělocviku. S praxí může začít téměř každý. Stačí si jen vybrat lekci, která vám svou náročností vyhovuje. A co je velmi důležité – i lektora, který vám sedne. Nebojte se hledat a zkoušet. Ostatně jóga je především cesta, která nikdy nekončí. A to je na ní asi nejkrásnější.

  • Posílíte si imunitu

Jóga má velmi příznivý vliv na imunitní systém. Tím, jak tělo očišťuje, okysličuje i příznivě ovlivňuje mysl, vás celkově činí odolnější. Velký vliv má i správné dýchání. Pro začátečníka bývá těžší se správný jógový dech naučit, ale čím častěji to budete zkoušet, půjde vám to líp a líp.

  • Budete se cítit lépe

Psychická pohoda neroste na stromech. Ovšem v sálech, kde se praktikuje jóga, jí bývá dost. Jógová praxe totiž harmonizuje myšlenky, nabádá nezabývat se nepodstatným a nechat odplout vše negativní. Naučí vás vnímat sama sebe, soustředit se svůj dech. A jak se postupně bude zlepšovat i vaše fyzická kondice, začnete obdivovat i své tělo, vážit si ho a mít ho rádi. Navíc, díky relaxaci v závěru každé lekce budete odcházet domů možná lehce unavení, ale blažení.

Kdo je Katarína Mikulandová?

Slovenka, zdravotní sestra, máma dvou synů, která žije v Praze a jógu učí s lehkostí víl.

Zdroj: www.health.harvard.edu, www.hopkinsmedicine.org, www.womenshealthmag.com

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Související