Sarah Jessica Parker: Její legendární kabelka je znovu v kurzu

foto: Magix Box

Americká herečka Sarah Jessica Parker, kterou proslavila nejen role Carrie Bradshaw v seriálu Sex ve městě, ale i láska k módě, má nyní kontrakt snů. Její proslavená kabelka je zpět. Nová, moderní, ale stále neodolatelná.

Kabelka je pro každou ženu mnohem víc než obyčejný „bag“. Je odrazem její osobnosti a vypovídá o ní víc, než si dokáže připustit. I proto se k 25. výročí legendární kabelky Fendi tato italská módní značka spojila se slavnou herečkou, kterou není nikdo jiný než Sarah Jessica Parker. A společně vytvořili a následně uvedli na trh limitovanou edici ikonického skvostu. Fendi původně navrhl tuto kabelku jako ódu na sofistikovaný styl pařížských žen a byla určena k nošení pod paží.

Sarah Jessica Parker a její slavná „bageta“ Fendi

Legendární kabelku, proslavenou slavným seriálem, v roce 1997 vytvořila a uvedla na trh Silvia Venturini Fendi, vnučka zakladatelů módního domu. Klasická silueta dostala během čtvrt století mnoho nových iterací a vytvořila si svůj vlastní příběh. Velkou měrou se na proslavení kabelky podílela právě Sarah Jessica Parker, fialová flitrovaná „bageta“ byla hlavním doplňkem Carrie Bradshaw, tedy její postavy ze Sexu ve městě „Pro mě je Fendi o dědictví, tradici, kvalitě, kreativitě a rozmaru. Bylo mi ctí spolupracovat s Silvií Venturini Fendi na tomto projektu,“ uvedla herečka

I po 25 letech si kabelka zachovává nadčasový tvar. „Je populární pro svou schopnost dotknout se modernosti i bez jakékoli zásadní změny. Není závislá na trendu a stále působí moderně i klasicky,“ myslí si Parker. Kolekce s názvem Fendi Baguette Collaboration byla ve spolupráci se Sarah Jessicou Parker uvedená na trh 15. prosince, a to hned ve čtyřech různých barevných provedeních.

Legendární logo mistra Haute Couture

Italskou společnost Fendi založili v roce 1925 Adele Casagrande a Edoardo Fendi. Svou rafinovaností a luxusem se značka brzy stala cílem všech, kteří toužili po vyhraněním italském stylu oblékání. V 60. letech 20. století pak převzalo vedení firmy všech pět dcer Adele a Eduarda. Na scénu tak přichází úspěšný, mladý návrhář Karl Lagerfeld, který už má v té době za sebou rozkvět značek Balmain, Charles Jourdan, Chloé, Krizia a Valentino.

Původním záměrem bylo najmout Lagerfelda na obnovu kožešinové řady Fendi. Nakonec z toho ale vznikla celá obroda společnosti. Návrhář chtěl, aby se Fendi lišilo od všech tradičních kožešnictví v okolí. Zábava a kreativita neznala mezí a proto se vrhl i na změnu loga. Při svém prvním setkání se sestrami Fendi načrtl za necelých pět vteřin zdvojené F. „Netušil, jak zásadním se toto logo nakonec stane. Jinak by si s jeho tvorbou dal asi víc práce, ale ono se prostě tak nějak přirozeně rozvinulo,“ uvedla jedna ze sester Silvia Venturini Fendi v rozhovoru pro italský Vogue. 

Šlo nejen o jazykový, ale především i kreativní význam. Logo v sobě skrývalo slova „Fun“ a „Fur“, tedy doslova „zábavný kožich“ a pro značku se stalo symbolem změn.

Příchod devadesátých let pak ale volal spíš po diskrétnosti než okázalosti a módní dům se rozhodl svůj legendární emblém oživit a Lagerfeldův výtvor mírně inovoval. „Po mnoha letech upravujeme logo, které navrhl Karl v roce 1965 a v osmdesátých letech bylo velmi populární, ale už je čas na změnu,“ řekla Silvia Venturini Fendi pro magazín Elle. Nové logo, představené v květnu 2018, si skutečně zachovalo ducha toho původního, ale má modernější, hranatější tvar.



zdroj: Elle.com, Vogue.it, MerieClaire.com

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související