Pečený LOSOS SE ZELENINOU. Zn.: zásobárna vitaminu D

Ideální večeře...
foto: archiv redakce

V zimě a zejména teď v době pandemie potřebujeme doplnit vitamin D. A tučné mořské ryby jsou jeho nejlepším zdrojem.

Mořské ryby bychom měli jíst alespoň dvakrát týdně, což jen málokdo splní. Velká škoda. Vitamin D, který významně posiluje imunitu, je především v rybím tuku. Proto je vhodné jíst alespoň dvakrát za týden jednu porci lososa, makrely, sledě apod. Obsahují 5-45 µg vitaminu D3 na 100 g. Pečený losos se zeleninou, je navíc skvělé dietní jídlo, které vás nejen dobře zasytí, ale dodá i velmi slušnou dávku dalších vitaminu a minerálů. Rybí tuk je totiž opravdu velmi zdravý a odpírat si ho nemusíte ani ve chvíli, kdy potřebujete zhubnout.

Pečený losos se zeleninou

Na 4 porce potřebujete:

  • 4 filety čerstvého lososa s kůží
  • 1 bio citron
  • olivový olej
  • kousek másla
  • čerstvý rozmarýn
  • sůl, pepř
  • zeleninu dle chuti (hrášek, kukuřici, brokolici, mrkev, květák)

Postup:

Do zapékací misky položte filety lososa kůží dolů. Osolte, zlehka pokapejte olivovým olejem a citronem. Kolem rozložte syrovou případně mraženou zeleninu, kterou si můžete libovolně nakombinovat, nebo dát i jeden druh. Zeleninu jen zlehka osolte a dejte na ni malé kousky másla. Vložte do rozpálené trouby na 190 stupňů a asi 10 až 15 minut nechte zapékat. Jíst můžete jen takto, zeleniny klidně dejte víc, nebo podávejte s vařenými šťouchanými brambory s jarní cibulkou.

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související