Jóga s Katarínou: Odpočinek v pozici

Dnes to bude hlavně o klidu a odpočinku
foto: Unsplash

V našem seriálu Jóga s Katarínou vám pravidelně přinášíme nové pozice, nové cvičení, novou inspiraci. Dnes ale ne, dnes odpočívejte.

Jóga s Katarínou vás učí správně dýchat, protáhnout se i milovat a respektovat své tělo. A k tomu také patří naučit se relaxovat a odpočívat. Život i jóga nejsou zdaleka jen o výkonech. Jsou chvíle, kdy se potřebujeme nadechnout, nabrat novou energii, prostě jen tam být…

Klidně se opřete o stěnu a jen srovnejte záda. Nebo si dejte nohy na stůl. Dýchejte a usmívejte se pro sebe. Vždyť nemusíte v každém okamžiku svého života něco dělat. Nemusíte být pořád soustředění. Nemusíte vůbec nic.

Pokud ale máte přeci jen chuť něco udělat, zkuste pozici Paščimóttánásana / kleště. Klidně a jemně, bez jakéhokoliv napětí, si lehněte na svoje stehna, kolena a holeně. Zavřete oči a sněte, že ležíte na louce, pozorujete motýly a skutečně vůbec nic nemusíte. Jen být.

Pozice kleště natahuje celou zadní stranu trupu i nohou. Zlehka masíruje orgány v dutině břišní i oblast pánve. Nebojte se v ní uvolnit a nechat malinko pokrčená kolena. Klidně si i podložte hlavu dekou a schulte se ke svým nohám. Nikam se netlačte, nepřitahujte, jen volně dýchejte a obdivujte svoji nově nalezenou pružnost…

A pokud máte přeci jen chuť se víc protáhnout, zkuste to společně s Katarínou dle následujícího videa.

Kdo je Katarína Mikulandová?

Slovenka, zdravotní sestra, máma dvou synů, která žije v Praze a jógu učí s lehkostí víl.



Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související