Kuskus s kapustou a rajčaty… Zdravé neznamená nudné!

Dieta, která chutná!
foto: Unsplash

Při hledání zdravých a lehkých jídel často narazíte na kuskus. Sám o sobě není nic moc, ale když ho správně dochutíte a zkombinujete s dalšími surovinami, máte skvělé plnohodnotné jídlo.

Kuskus má tu výhodu, že ho zvládne připravit i největší kuchařský nešika. Hodně lidí ho ale nemá příliš v oblibě pro jeho poměrně fádní chuť. Některé recepty ho radí dochutit vývarem (nedej bože z kostky, což vážně není dobré), nebo dalším kořením. Mnohem lepší ale je, zkombinovat ho s těmi správnými surovinami, které z něj vytvoří lahůdku. Například s kapustou je skvělý. Tento recept je vegetariánský a určený všem, kteří bojují s kilogramy navíc. Takovou večeři si můžete dát podle libosti bez výčitek. Záměrně neuvádím žádná množství, protože je jen na vás, zda si dáte více zeleniny nebo kuskusu a jaký poměr zvolíte. A pokud milujete maso, přidejte ke kapustě kostičky vyškvařené slaniny (což už nebude dietní), ale tuze dobré. Stačí jí opravdu trošku. Jen pro tu vůni a chuť.

Na kuskus s kapustou a rajčaty potřebujete:

  • kuskus
  • listy kapusty
  • česnek
  • ředkvičky
  • rajčata
  • kyselejší jablko
  • dýňová semínka
  • sůl, pepř
  • olivový olej
  • kousek másla

Postup:

Kuskus zalijte horkou vodou nebo zeleninovým vývarem. Domácím, nebo kvalitním koupeným. Kostku vážně nepoužívejte, zkazí chuť celého jídla. Listy kapusty spařte, pokrájejte a krátce zprudka na směsi olivového oleje a másla opražte. Přidejte česnek dle chuti, pokrájená jablíčka, ředkvičky a nakonec rajčata. Opékejte už jen 2-3 minuty, víc ne. Směs přidejte ke kuskusu, posypte opraženými dýňovými semínky, zakápněte olivovým olejem, osolte, opepřete a skvělá večeře je hotová.


Grilovaná zelenina s pastou z pečených paprik

foto: Amirali Mirhashemian

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související