MILÁNSKÝ TÝDEN MÓDY předčil Londýn i New York

Loutky, voda a návraty, to byl fashion week v Miláně.
Fashion Week Milano
foto: archiv firem

Milán – město módy, ale také jedno z prvních epicenter koronaviru v Evropě, bylo tentokrát pro svůj týden módy jako jedno z mála zpřístupněno novinářům, obchodníkům, celebritám a dalším lidem z módního průmyslu celého světa.

Některé menší firmy ale nedostaly při prezentacích zdaleka tolik prostoru, jak by si přály. Před mladými talenty byly upřednostněny především zavedené značky. Za přítomnosti diváků se tak při klasických přehlídkách mohlo představit jen dvacet nejslavnějších značek – například Versace, Fendi, Prada či Valentino.

I když Itálie v současné době zaznamenává mnohem méně nových případů Covid-19 než například Británie nebo USA, určitá opatření panovala i zde.
Milánský týden módy nabídl více než 40 přehlídek digitálně. Ale našli se i tací, kteří projevili nebývalou invenci. Například kreativní ředitel Moschino Jeremy Scott předvedl svou show na loutkách!

Nejzajímavější momenty milánského týdne módy

A-Cold-Wall*

Mladá značka A-Cold-Wall* představila svou kolekci pánského užitkového oblečení prostřednictvím čtyřminutového filmu. Bylo to teprve podruhé, kdy v Miláně představili pánskou módu.

Tomo Koizumi PUCCI

V Miláně nechyběly ani modely Tomo Koizumi, jehož kolekce pro Pucci spojila zálibu japonského designéra s pěnivými, živými šaty s ikonickým barevným odkazem italského domu.

MIUCCÍU PRADA A RAF SIMONS

Debutová spolupráce mezi Miuccíou Pradou, která nyní vede rodinnou firmu a belgickým designérem Rafem Simonsem byla jednou z nejvíce očekávaných show týdne. Raf se ke značce připojil začátkem roku jako spolutvůrčí ředitel, a bylo to šťastné rozhodnutí. Jejich prezentace na jaro a léto 2021 je toho jasným důkazem.

FENDI

Oproti Pradě, která využila milánský týden k otevření zcela nové kapitoly své existence, Fendi tady jednu uzavřela. Svou poslední samostatnou kolekci tu představila Silvie Venturini Fendi, jejíž prarodiče založili značku téměř před sto lety. I proto si zřejmě Silvie pro svou závěrečnou samostatnou přehlídku vybrala téma rodiny. Život jde ale dál a novým uměleckým ředitelem značky se brzy stane britský designér Kim Jones, který tak převezme místo po zesnulém Karlu Lagerfeldovi. Svou první kolekci pro Fendi má Kim představit v příštím roce.

Pozvánky na přehlídku přišly v podobě těstovin pod značkou Fendi, které byly zaslány spolu s kopiemi receptu citronového pesta spoluzakladatelky Adele Fendi.

Na přehlídce nechyběla ani nejslavnější plus size modelka Ashley Graham a mezi těmi, kdo se promenovaly po mole byly i topmodelky Penelope Tree (77) a Yasmin Le Bon (55), které představily řadu elegantních, krásně zpracovaných modelů ve svěžích i tlumených tónech.

VERSACE

Značka Versace patřila k těm, které dostaly to privilegium rozehrát svou show živě a před diváky. A přehlídkové molo hrálo všemi barvami. Hlavním motivem se stala voda, a to jak v pánské tak i dámské kolekci. Téma se točilo okolo „světa fantastických tvorů“, jak uvedla Donatella Versace v tiskové zprávě. Podle jejích slov jde o optimistickou, zasněnou a pozitivní módu.

Diváci tak viděli modely v nejrůznějších tropických odstínech s ozdobnými připomínajícími korálové útesy. A dokonce se tu objevovaly i neformální surfové stylingy. Hlavní hvězdou přehlídky byla sice ruská modelka Irina Shayk, přesto největší ohlas sklidil fakt, že Versace poslal na molo poprvé v historii tři modelky plus size – Jill Kortleve, Precious Lee a Alva Claire.

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související