Prázdninová jóga s Jiřinkou: Protažení na cestě

Celé tělo vám poděkuje
foto: Jóga Ateliér

Prázdniny jsou hlavně o cestovaní. A sedět dlouhé hodiny v jedné poloze dá tělu pěkně zabrat. Proto je tak důležité se při první příležitosti protáhnout. Uleví se nejen tělu, ale zároveň se i okysličí mozek, což je důležité především pro řidiče.

Pokud jste zrovna na cestě (nebo dlouho sedíte na jednom místě), vezměte si tohle jednoduché cvičení k srdci. Nezabere mnoho času, ale prospěje vám mnohanásobně.

Začněte klasickým protažením krku a ramen, pokračujete mírnými úklony a rotací do obou stran. Ty jsou vhodné kdykoli, nejen na cestě. 

S hlubokým nádechem se vytáhněte a zvedněte ruce nahoru, s hlubokým výdechem nechte trup a paže sklesat dolů do hlubokého předklonu. V tempu dechu párkrát zopakujte.

Foto: Jóga Ateliér

Postavte se do širokého rozkročného stoje a protáhněte nohy. Pak zůstaňte chvíli v hlubokém předklonu a uvolněte hlavu.

Foto: Jóga Ateliér

K protažení zad a otevření hrudníku můžete využít oporu (např. kapotu nebo dveře auta, židli nebo stůl u občerstvení…). Poté se opět uvolněte v předklonu, povolte i krční páteř.

Foto: Jóga Ateliér

Na chvíli se postavte do pozice hory nebo se posaďte do příjemného sedu a jen tak dýchejte. Pokud potřebujete víc energie, soustřeďte se na každý nádech a vnímejte sílu, která k nám přichází. 

Foto: Jóga Ateliér

Šťastnou cestu a hezké letní dny!

Namaste 🙏

Chcete si zacvičit pod křídly Jóga Ateliéru?

Jóga Ateliér je otevřený, ale najel na prázdninový rytmus.

Přihlásit se můžete dle rozvrhu zde.

Více informací najdete také na Facebooku a cvičit můžete nadále i doma podle videí na YouTube.


Jóga pro každý den: Krátké letní protažení

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je 1-7-1-e1626174829848-1024x576.jpg.
foto: Jóga Ateliér

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související