Jóga pro vás: Bolí vás záda a za krkem? Věnujte si 10 minut

foto: Unsplash

Pár minut pro sebe na protažení a posílení těla najdete, co říkáte? Odměnou vám bude skvělý pocit a záda i krk, které ani kvůli dlouhému sezení nebolí.

Pravidelné protažení, narovnání shrbených zad a uvolnění přetížené oblasti krční páteře je skutečně blahodárné a najít bychom si na něj ve vlastním zájmu čas měli. Opravdu stačí pár minut a budete se cítit mnohem lépe. Při sezení často namáháme krční páteř, ramena a oblast lopatek. Proto je tak důležité se během pracovního dne protáhnout. Projděte se krátce po místnosti, posaďte se do příjemného sedu (klidně na své židli) a párkrát se zhluboka nadechněte a vydechněte. Pak pokračujte podle videa, nebo naší fotogalerie. Zkušená cvičitelka jógy Jiřina Dobrovolná vám názorně ukáže, jak na to.

Kroužením protáhněte hlavu a krční páteř dle potřeby. Dejte prsty rukou na ramena a kroužením ve směru loktů protáhněte trapézy, lopatky a prsní svaly.

Chyťte se vzadu v týle, lokty dopředu a přitahujte bradu k hrudníku. Můžete i podsadit pánev a zakulatit záda. Pak se protáhněte do mírného záklonu. S nádechem vyneste ruce nahoru a s výdechem stáhněte pokrčené ruce dolů. Několikrát zopakujte.

S nádechem vyneste ruce nahoru a s výdechem stáhněte pokrčené ruce dolů. Znovu několikrát zopakujte. Zapřete se o ruku a přejděte do úklonu, zopakujte na druhou stranu. Užijte si rotaci vpravo, pak vlevo a několikrát zopakujte. Nakonec se posaďte rovně, zavřete oči a ještě chvilku důkladně dýchejte. Užijte si den a vše, co vás v něm čeká!

foto: Jóga Ateliér

Kdo je Jiřina Dobrovolná?

Lektorka jógy, máma dvou dětí, často v černé, ale s koutky nahoru. Vede lekce jógy na pohodu, pro správnou kondici těla i mysli. S respektem a empatií.

Jógu i protažení si s ní si můžete užít pod křídly Jóga Ateliéru nebo také na www.jirinadobrovolna.cz



Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související