Upečte si: Ten nejlepší jablečný koláč pod sluncem

foto: Unsplash

Sezóna jablíček je tu. A tak přichází ten pravý čas provonět byt jejich sladce opojnou vůní. Jablečný koláč je k tomu jako stvořený. A pokud hledáte recept na ten nejlepší ze všech, jste tu správně.

Jablka bychom měli jíst každý den, mají pro nás tolik benefitů, že je všechny ani nespočítáte. Jedno středně velké jablko obsahuje 4,8 gramů vlákniny, 9,2 miligramů vitaminu C (což je zhruba desetina denní dávky pro zdravého člověka) a více než 30 minerálních látek (například železo, fosfor, hořčík, měď, zinek, mangan, ale také draslík). Jablka jsou tedy po právu super potravinou a zejména čerstvá bychom je měli jíst co nejčastěji. Skvělá jsou ale i jako součást salátů, příloha k sýrům nebo masu a úžasná jsou samozřejmě do moučníků. Kromě oblíbeného štrúdlu je asi jedním z nejlepších dezertů jablečný koláč. A když už se do něj pustíte, vyberte si ten nejlepší recept pod sluncem. Tento je vyzkoušený, jednoduchý, rychlý a hlavně nedostižný!

Jablečný koláč z křehkého těsta

Tento recept je tak jednoduchý, že ani nepotřebujete přesné množství surovin. Křehké těsto si připravte z jednoho dílu cukru, dvou dílů másla a tří dílů hladké mouky, jednoho vajíčka a špetky soli. Do formy o průměru cca 30 centimetrů vám postačí 100 g cukru, 200 g másla a 300 g mouky. Pokud chcete, můžete přidat špetku citronové kůry. Těsto zpracujte a pak vmačkejte rukama do formy, okraje mírně vytáhněte. Na těsto vyskládejte jablka pokrájená na plátky ve dvou vrstvách. Loupat je nemusíte. Posypte je vanilkovým cukrem, špetkou skořice a nahrubo posekanými oříšky nebo mandlemi.

Vložte do trouby rozpálené na cca 180 stupňů a pečte asi půlhodiny, dokud kraje koláče nezačnou růžovět. Asi 5 minut před koncem pečení zapněte v troubě horní gril, jablka s cukrem zkaramelizují a oříšky budou krásně křupat a chutnat jako griliáš. Tenhle trik určitě zkuste, dodá koláči chuť i vůni. Nejlepší je koláč ještě vlažný s kopcem smetany nebo vanilkovou zmrzlinou. Ale i samotný je úplně skvělý.

Jablka i v dietě?

S nastupujícím podzimem bychom měli více pečovat i o svou imunitu. A jablka jsou skvělým pomocníkem jak ji podpořit, zejména díky vysokému obsahu vitaminu C. A určitě bychom na ně neměli zapomínat ani při hubnutí. Jedno jablko obsahuje zhruba 100 kcal, což z něj činí ideální moučník nebo záchranu, pokud vás honí mlsná a nevíte, čím ji utišit. Studie zveřejněná na webu National Library of Medicine došla k závěru, že ženy s nadváhou, které jedly tři jablka (nebo hrušky) denně, ztratily po 12 týdnech 1,22 kilogramu (2,7 libry). Vyvrací tak mýtus, že jablka či další ovoce jsou při dietě nevhodná. Naopak podle této studie jejich konzumace může pomoci při hubnutí.

Zdroj: everydayhealth.com, healthline.com, PubMed (nih.gov)

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související

Napsat komentář