6 DŮVODŮ, proč začít s jógovou praxí

Velmi otevřená zpověď. Tohle vás přesvědčí.
5 důvodů proč začít s jógou
foto: PxHere.com

Na jógu mě přivedla před mnoha lety kamarádka. Nebudu lhát. Nebyla to láska na první pohled. Ani na druhý, ani na třetí… Ale pak se stal malý zázrak.


Měla jsem v té době slušnou nadváhu (asi 14 kilo nad akceptovatelnou mez), mizivou fyzičku a velmi slabé ruce, takže začít s jógovou praxí se zdálo jako dobrý nápad. Jenže jen obyčejné stání v psovi hlavou dolů, což má být víceméně odpočinková poloha, jsem zvládla jen se skřípěním zubů. Ale z nějakého záhadného důvodu jsem vydržela. Jako když potkáte chlapa, který se vám vlastně vůbec nelíbí, ale nějak si nemůžete pomoct. Prostě vás přitahuje.

1. Nepřemýšlej a jdi

Nejvíc mě asi bavil ten pocit po cvičení. Vždy mi bylo mnohem líp. Lehce, uvolněně, příjemně. Ale přiznávám, občas byl boj se donutit. V tom mi dost pomohla rada mé kamarádky: „Prostě o tom nepřemýšlej a jdi!” Zlatá slova. Už to bude zhruba sedm let, co do svého oblíbeného studia chodím pravidelně. Někdy jednou, nejčastěji třikrát týdně. Za tu dobu se mi podařilo celkem bez problémů zhubnout a tělo mám pevné jako nikdy dřív. I ty ruce se dost zlepšily. Nebolí mě záda, nemocná jsem nebyla ani nepamatuju a ve svém celkem pokročilém věku udělám bez problému hvězdu i most. A hlavně se mi tak nějak proměnil pohled na svět. Už vím, že úsměv a dobrá nálada jsou ty nejvzácnější komodity, které stojí za to si hýčkat. Možná to zní pateticky, ale je to tak. Takže pokud stále váháte, jestli se na svou první hodinu jógy přihlásit, zde jsou další argumenty, proč to rozhodně udělat. Namasté!

2. Budete vypadat mladší

Důvodů, proč tomu tak je, je určitě víc. Cvičením se vám zlepší funkce lymfatického systému, vnitřních orgánů, peristaltika i vyladí psychika. A to vše jednoznačně omlazuje nebo spíše viditelně zpomaluje stárnutí. Stačí se podívat na lektorky jógy, všechny vypadají skvěle, tak proč nebýt jako ony?


3. Vaše tělo bude pevné a pružné

Jóga není primárně o hubnutí, ale především o zdravém těle. Svaly všech, kdo pravidelně cvičí, jsou štíhlé, pevné, klouby pružné. Důraz je kladen na zpevnění středu těla, což výrazně mírní nejen bolesti zad, ale celkově zlepšuje držení těla i problémy s krční páteří. Je také skvělým doplňkovým sportem pro běžce i další aktivní sportovce.

4. Začnete se víc usmívat a mít se rádi

Psychická pohoda neroste na stromech. Ovšem v sálech, kde se praktikuje jóga, jí bývá dost a dost. Jógová praxe totiž harmonizuje myšlenky, nabádá nezabývat se nepodstatným a nechat odplout vše negativní. Naučí vás vnímat sama sebe, soustředit se svůj dech. A jak se postupně bude zlepšovat i vaše fyzická kondice, začnete obdivovat i své tělo, vážit si ho a mít ho rádi. Navíc, díky relaxaci v závěru každé lekce, budete odcházet domů možná lehce unavení, ale blažení. A to je velmi návykové, věřte mi.

5. Vyhnou se vám nemoci

Jóga má velmi příznivý vliv na imunitní systém. Tím, jak tělo očišťuje, okysličuje i příznivě ovlivňuje mysl, vás celkově činí odolnější. Velký vliv má i správné dýchání. Pro začátečníka bývá těžší se jógový dech naučit, ale čím častěji to budete zkoušet, půjde vám to líp a líp.

6. Je pro každého

Nezáleží kolik vám je let, zda jste aktivní sportovec, nebo jste naposledy cvičili při hodině tělocviku. S praxí může začít téměř každý. Stačí si jen vybrat lekci, která vám svou náročností vyhovuje. A co je velmi důležité – i lektora, který vám sedne. Nebojte se hledat a zkoušet. Ostatně jóga je především cesta, která nikdy nekončí. A to je na ní asi nejkrásnější.

S jógovou praxí můžete začít teď hned i vy!

Jóga s Katarínou

Líbí se vám článek? Sdílejte jej ve svém profilu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Související